Het leven kan vaak erg chaotisch zijn en het kan dan nog knap lastig zijn om hier weer orde te krijgen. Zeker tijdens drukke momenten in je leven kan alles soms even net iets te veel worden, waardoor alles even helemaal uit te hand loopt. Dit komt ook vaak voor wanneer mensen gaan verhuizen. Er gebeurt dan mega veel en dat is allemaal maar lastig bij te houden. Je moet denken aan honderd dingen tegelijkertijd en dit kan soms gewoon wel eens misgaan, waardoor je een afspraak vergeet of waardoor er iets mis gaat in de communicatie. Dit wil je allemaal toch echt zo veel mogelijk voorkomen en daarom is het slim om voorafgaand aan de verhuizing zo veel mogelijk tips te vinden die jou zouden kunnen helpen tijdens deze chaotische tijd.
1. Begin ruim op tijd en plan alles goed
Als eerst is het super belangrijk dat je bij een verhuizing ruim op tijd begint. Of dit nou een seniorenverhuizing is of een student die voor het eerst op zichzelf gaat maakt niet uit. Het gaat erom dat je alles op tijd regelt en dat je goed weet wanneer wat gaat gebeuren. Plannen is dus echt super belangrijk, omdat dit de manier is waarop je nog overzicht kunt bewaren en dat heb je tijdens een drukke tijd als deze echt nodig. Zorg dus voor een duidelijke planning die goed laat zien wanneer wat gaat gebeuren.
2. Weet wat in welke doos zit
Daarnaast moet je tijdens een verhuizing al je spullen van één plek naar een andere plek weten te verplaatsen. Alles moet dus goed worden opgeruimd om het zo veilig en handig over te kunnen brengen. Bij ontruimingen is het dan ook erg verstandig om alles goed gesorteerd in te pakken. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld dozen waarop je schrijft wat waarin zit. Anders is het na het verhuizen super veel werk om al je spullen te vinden.
3. Vraag om hulp
Ook is het erg handig om mensen om hulp te vragen. Je kunt nooit overal een expert in zijn en daarom is de hulp van andere mensen altijd er welkom. Vraag mensen ruim op tijd wanneer ze eventueel zouden kunnen helpen met verhuizen of klussen in het nieuwe of oude huis.
4. Checklist
Als laatst is het ook slim om een checklist te maken van alle spullen die mee moeten en deze lijst af te checken wanneer de spullen zijn aangekomen. Op deze manier weet je precies welke spullen zich waar begeven en dit kan veel stress voorkomen.