Kantoorartikelen slim inkopen

Op elk kantoor is er een voorraad nodig van verschillende artikelen. Zoals printpapier, nietjes, pennen, toners en paperclips. Het kan erg vervelend zijn als een artikel op blijkt te zijn, vlak voordat je bijvoorbeeld een presentatie moet geven bij potentiële klanten. Het is daarom van belang dat de aankoop van de kantoorartikelen door iemand beheerd wordt. Diegene zorgt ervoor dat er altijd genoeg voorraad is. Daarnaast heeft die collega nog een belangrijke rol, want het kan veel geld schelen als erop gelet wordt dat er niet op verspillende manier met de artikelen wordt omgegaan. Ook zijn er verschillende trucs om kantoorartikelen slim in te kopen. Je leest ze in deze blog!

Compatible en goedkoper

Fabrikanten willen uiteraard graag dat als we een printer van ze hebben, we ook hun toners kopen. Maar dit is zeker niet altijd nodig. Van verschillende artikelen zijn vaak compatible varianten op de markt voor een veel betere prijs. Neem de compatible dymo labels die tot 80% goedkoper zijn dan de originele etiketten van dit merk. Crazylabels biedt deze kwalitatief even goede, maar veel goedkopere labels aan in alle gewenste formaten en kleuren voor alle soorten Dymo-printers. Wanneer je vóór 17.00 uur besteld, worden ze op dezelfde dag nog verstuurd. Hun best verkochte rollen zijn die van Dymo 99012 met het formaat 89 mm x 36 mm. Deze worden gebruikt als adresetiket, postzegeletiket, barcode-etiket en klein verzendetiket. Voor een rol van 260 witte etiketten van dit type label betaal je bij Crazylabels maar € 2,24! Dat is een enorme besparing vergeleken met twee etiketrollen voor € 20,- van de originele leverancier.

Staffelkorting en lagere printkosten

Ook is het voordelig om artikelen in grote hoeveelheden te kopen, want er wordt vaak staffelkorting op geboden. Op de lange termijn spaar je daar geld mee uit. Hoe groter het aantal is dat je koopt, hoe meer staffelkorting je krijgt. Uiteraard moet je er wel genoeg opbergruimte voor hebben, dus bestel alleen dat wat je daadwerkelijk op kan slaan en er ook genoeg plek overblijft voor andere spullen. Daarbij is het ook handig om een account aan te maken bij de leverancier waar je je producten bestelt. Daarin kan je snel terugvinden welk type artikelen je eerder hebt gekocht, zodat je direct een nieuwe en juiste bestelling kan doen. Tevens kan je besparen op printkosten door dubbelzijdig en zonder kleuren printen als standaardinstellingen op te slaan. Daarnaast kunnen ongebruikte printjes gebruikt worden als kladpapier. Tips die niet alleen voordelig zijn voor je portemonnee maar ook het milieu!