Veel bedrijven houden zich tegenwoordig bezig met de marketing die vooral online plaatsvindt. Toch betekent dit zeker niet dat de offline reclame geheel verdwenen is. Integendeel, er zijn nog steeds genoeg mensen die reclame van bedrijven liever op papier in de handen vasthouden. Bovendien kan de boodschap op deze manier duidelijker overkomen. Wanneer je op internet iets leest over een bedrijf kan je binnen één klik alweer iets anders lezen. Als je echter een papieren vorm van reclame in de hand hebt houd je dit vast. Dat zal er niet alleen voor zorgen dat de boodschap beter overkomt, maar ook moet je bepaalde handelingen verrichten om de reclame op te rapen en ergens anders neer te leggen. Het is dan ook geen gek idee om met jouw bedrijf ook eens een kijkje te nemen naar het maken van reclame op papier.
Folders
Er zijn genoeg soorten opties wanneer het aankomt op papieren reclame. Als bedrijf heb je dan ook diverse keuzes die je kan maken. Zo zal je er in ieder geval zeker van zijn dat de gekozen optie het beste gaat passen bij jouw bedrijf. Folders zijn bijvoorbeeld nog steeds erg populair. Het concept van de folder is over het algemeen wel bekend. Dankzij een folder is het dan ook mogelijk om mensen kort te introduceren met jouw bedrijf of een speciaal product dat je binnen jouw bedrijf aanbiedt. Het maken van folders is nu makkelijker dan ooit. Zo maak je op een simpele wijze jouw eigen papieren promotie dankzij de folders. Folders laten drukkenregel je simpel online. Het ontwerp van de folders kan je namelijk gewoon bij de website uploaden. Hierdoor zal je binnen een korte tijd het ontwerp van jouw folder afhebben. Vervolgens worden de folders voor jou gedrukt en daarna bij jouw bedrijf bezorgd.
Brochures
Een andere optie van promotiemateriaal op papier is de brochure. Een brochure laten drukken is net zo makkelijk als bij een folder. Dankzij de online tools is het mogelijk om met het gebruik van het internet jouw ontwerp simpel in te leveren. Hierbij kan je bovendien kiezen uit verschillende opties voor het drukken van de brochures. Bij een brochure is het echter belangrijk om meer informatie te delen dan bij een folder. Dankzij een folder wil je in een oogopslag duidelijk maken wat de boodschap van de promotie is. met een brochure is het mogelijk om de aandacht te trekken dankzij de voorkant. Daarna kan er een stuk gedetailleerder informatie gedeeld worden dankzij de verschillende pagina’s van de brochure. Een brochure bestaat namelijk uit minimaal acht pagina’s.